Sisältömarkkinointi - ota haltuun tehokas markkinointikeino

AinoAino // 5.1.2024

Sisältömarkkinointi on hunajapurkki asiakkaallesi ja kultakaivos yrityksellesi. Kun teet loistavan sisältöstrategian ja saat sisällöntuotannon rullaamaan, teet tulosta nyt ja ikuisesti.

Sisältömarkkinointi on kaikkialla. Jos googlaat ”sisältömarkkinointi” tai ”content marketing”, saat aika monta hakutulosta. Useimmat niistä ovat sisältömarkkinointia.

Lähes jokainen yritys bloggaa, postaa ja lähettää uutiskirjeitä. Monet julkaisevat asiakaslehtiä. Sisältömarkkinointia tehdään niin digitaalisen markkinoinnin keinoin kuin perinteisen markkinoinnin keinoin, mutta vaakakuppi on merkittävästi kallellaan digimarkkinoinnin puoleen.

Oikein tehty sisältömarkkinointi tekee digimarkkinoinnistasi kustannustehokasta. Sisältömarkkinoinnin ROI on korkea.

Asiakaslähtöinen ja veitsenterävä sisältömarkkinointi kasvattaa bränditunnettuutta, tuo runsaasti laadukkaita liidejä, asiakkaita ja myyntiä, ja vieläpä sitouttaa asiakkaita. Eikö tämä kuulostakin jo melkein liian hyvältä ollakseen totta?

Ne, jotka tekevät systemaattisesti ja ammattimaisesti sisältömarkkinointia, tietävät että se toimii.

Tekoälyn myötä kehnon sisältömarkkinoinnin määrä on kasvanut eksponentiaalisesti. Siksi yritykselläsi on juuri nyt todellakin tuhannen taalan paikka erottua ja onnistua sisältömarkkinoinnissa.

Tästä sisältömarkkinoinnin ammattilaisen kirjoittamasta blogista löydät kattavasti selitettynä sisältömarkkinoinnin ja sen hyödyt - ja miten teet sillä kauppaa:

Sisältömarkkinointi - siis mitä?

Sisältömarkkinointi on strategista eli tavoitteellista markkinointia, joka keskittyy lukijan ja asiakkaasi näkökulmasta arvokkaan ja relevantin sisällön jakamiseen ja markkinointiin.

Sisältömarkkinoinnin tarkoituksena on hankkia asiakkaita ja tuottaa kannattavaa liiketoimintaa.

Jos tuumit että yritykselläsi ei ole resursseja mihinkään blogien kirjoitteluun, ne kannattaakin ostaa ammattilaiselta. Ihan samalla tavalla kuin ostaisit Sanomalta mainoksen Hesarin etusivulta, tai Google-mainonnan joltain etevältä digitoimistolta.

Esimerkiksi Content Marketing Institute määrittelee sisältömarkkinoinnin seuraavasti:

”Sisältömarkkinointi on markkinointitekniikka, jossa luodaan ja jaetaan relevanttia ja arvokasta sisältöä ennakolta selkeästi määritellyn ja ymmärretyn kohdeyleisön houkuttelemiseksi, hankkimiseksi ja sitouttamiseksi – tavoitteena ajaa asiakkaat käyttäytymään tuottavasti.” 

Sisältömarkkinoinnissa on olennaista, että tarjoat kaikenlaista tietoa ja hyötyä ja arvoa asiakkaallesi, etkä vain esittele yrityksesi tuotteita ja palveluita. Asiakkaasi päättää, oliko sisältösi arvokas ja hyödyllinen. Älä siis tuota hyödyttömiä sisältöjä.

Sisältömarkkinointia käytetään erityisesti digitaalisen markkinoinnin keinona, mutta sisällöt eivät rajoitu vain digitaaliseen ympäristöön. Sanotaan, että sisältömarkkinointi ei korvaa kaikkea perinteistä markkinointia. Mutta jos laittaisit kaikki munat yhteen koriin, suosittelisin juuri sisältöjä.

Sisältömarkkinointi digimarkkinoinnissa ja RACE-malli

Kuva: Sisältömarkkinointi digimarkkinoinnissa ja RACE-malli meidän näkemyksemme mukaisesti. Sisältömarkkinointi on dynaamista, liiketoiminnan tavoitteisiin ja kohderyhmän tarpeisiin perustuvaa ja iso osa koko yrityksen digimarkkinointia. Ilman sisältöä ei ole kasvua.

 

Sisältömarkkinointi digitaalisissa kanavissa

Digitaalista sisältömarkkinointia tehdään esimerkiksi blogikirjoitusten, sosiaalisen median postausten, infografiikkojen tai videoiden avulla. Niiden tarkoituksena on kertoa asiakkaalle, että hänellä on ongelma, herättää asiakkaan kiinnostus löytää ongelmaan ratkaisu, esitellä yrityksen palvelut oivana vaihtoehtona ja lopulta myydä asiakkaalle tuote tai palvelu. Väliin mahtuu usein liidien kerääminen, sähköpostin saippuasarja sekä myyntipuhelu.

Digitaalisen markkinoinnin keinona sisältömarkkinointi on ylivoimainen. Sen ytimessä on hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto.

Sisältömarkkinointi ennen vanhaan ja vähän vieläkin

Perinteistä sisältömarkkinointia ovat erilaiset asiakaslehdet (usein yhä printtiversioina), kuten K-kaupan Pirkka, tai Alkon mainio Etiketti. Kaikki muistavat aina mainita John Deeren traktorilehdet sisältömarkkinoinnin edelläkävijänä, ehkä koska tämä esimerkki on aina oppikirjoissa ja, niin - sisältömarkkinoinnin sisällöissä. 

Asiakaslehdet, yhteisölehdet ja kaikki yritysjournalismin hedelmät ovat kuin ilmaisia aikakauslehtiä, mutta niiden tarkoituksena on myydä - Pirkka-voileipäkeksejä tai Järvelän Pienpanimon joulukaljaa.

 

Sisältömarkkinointi esimerkki - John Deere

Kuva: Sisältömarkkinoinnin esimerkki - John Deere -traktorit. Kuva on osin tekoälyn luoma. Käytä tekoälyä sisällöntuotannossa viisaasti.

 

Miksi tekisit sisältömarkkinointia? 

Sisältömarkkinointi tuo asiakkaita ja myyntiä. Kunhan teet sen oikein.

Sisältömarkkinoinnin avulla voit rakentaa brändiä ja yrityksesi tunnettuutta, parantaa asiakassuhteitasi sekä tehdä kauppaa.

Ihmiset sekä tietoisesti hakevat että sattumalta ajautuvat sellaisten sisältöjen äärelle, joka heitä kiinnostaa syystä tai toisesta. Sisältö on silloin "arvokasta". Arvokkaan sisällön kautta osa ihmisistä kiinnostuu myös sisällön tuottaneesta yrityksestä tai brändistä, ja sitä kautta yrityksen palvelusta tai tuotteesta.

Loistava sisältö on keino erottua kilpailijoista erityisesti kilpaillussa markkinassa. Myös pienemmät ja aloittavat yritykset voivat hyötyä juuri sisältömarkkinoinnista, sillä pienelläkin budjetilla on mahdollista tehdä tehokasta ja tuottoisaa sisältömarkkinointia ja vahvistaa omaa asiantuntijakuvaa.

Sisältömarkkinoinnilla pääset suoraan vuorovaikutukseen asiakkaasi kanssa

Oikealla sisällöllä voit päästä suoraan tekemisiin asiakkaasi kanssa. Asiakkaasi tulee luoksesi, eikä niin päin, että lähdet kolkuttelemaan asiakkaasi ovelle. Siksi sisältömarkkinointi on nerokasta.

Asiantuntija-sisällöllä rakennat luottamuksen

Asiantuntevalla ja hyödyllisellä sisällöllä luot luottamusta yritykseesi ja yrityksesi tuotteisiin tai palveluihin. Kun kirjoitat pätevästi ja runsaasti alasi aihepiiristä, profiloidut alasi johtajaksi. Kun tarjoat auliisti ja ilmaiseksi vinkkejä, joita asiakkaasi voi heti hyödyntää arjessaan, näytät osaamisesi käytännössä.

Copywritingilla painelet oikeita nappeja

Tunteisiin vetoavalla sisällöllä voit muovata brändimielikuvaa ja auttaa emotionaalisen siteen syntymistä yrityksesi ja asiakkaasi välille. Luottamus ja kiintymys ovat suorassa yhteydessä asiakasuskollisuuteen. Potentiaalinen asiakas, joka saapuu kolmatta kertaa sisältöjesi pariin on lähempänä ostoa kuin ensimmäistä kertaa saapuva potentiaalinen asiakas.

Hakukoneoptimoinnilla keräät asiakkaat sisältösi ääreen

Digitaalinen sisältömarkkinointi toimii, jos se löytyy hakukoneista. Se on myös muna-kana -ilmiö: SEO-sisällöntuotannolla tavoittelet juuri Google-näkyvyyttä. Google-näkyvyydestä on iloa erityisesti silloin, kun saat asiakkaasi klikkaamaan juuri sinun sisältöösi, kiinnostumaan siitä mitä sanot, ja lopulta päätymään asiakkaaksesi. Toisin sanoen: sisältömarkkinointi tuo asiakkaita ja myyntiä. Kerron kohta, miten se tapahtuu. 

Sinua saattaisi kiinnostaa myös: Sisältömarkkinointi 2024 - 10 parasta vinkkiä 

Mitä on sisällöntuotanto ja miten se liittyy sisältömarkkinointiin? 

Sisällöntuotanto tarkoittaa järjestelmällistä informaation luomista ennalta määritellyille kohderyhmille. Sisältömarkkinointi on sisällöntuotantoa.

Sisältöjä ovat esimerkiksi blogitekstit, verkkosivujen sisällöt, sähköpostiviestit ja uutiskirjeet, e-Kirjat, videot, somepostaukset, kampanjasivut, webinaarit, infograafit ja asiantuntijaesseet sekä erilaiset raportit ja tutkimukset. Sisällöt ovat tyyliltään tyypillisesti viihdyttäviä, kouluttavia, informatiivisia tai kaupallisia.

  • Viihteellinen sisältö on usein tarinamuotoista ja kuvailevaa. Sen tavoitteena on erityisesti tunneyhteyden luominen yleisöön. Viihdesisällöissä on yleensä jokin henkilöhahmo tai sankari (siis pääosan esittäjä, eikä Batman (vaikka periaatteessa aina kannattaa olla Batman)).
  • Koulutukselliset sisällöt tähtäävät usein asiantuntijuuden esiin tuomiseen. Niissä kannattaa jättää omat mielipiteet vähemmälle, ja perustella argumenttinsa datalla. Omat kokemukset ja asiantuntijan näkemys sen sijaan ovat tärkeitä.
  • Informatiiviset sisällöt saattavat kuulua myös journalistisiin sisältöihin, jotka eivät ole markkinointia. Esimerkiksi uutiset maailman tapahtumista tai vaikkapa yrityksen johdon vaihtumisesta ovat viestintää.
  • Puhtaasti kaupalliset sisällöt tähtäävät ennen kaikkea ostoprosessiin ja myymiseen.

Sisällöntuotanto on ensisijaisesti kirjoittamista. Lopputulos voi olla vaikkapa video, mutta sisältöjen luominen alkaa aina (käsi)kirjoittamisesta. Jotta saat myyviä sisältöjä, sinun pitää olla hyvä kirjoittaja.

Sisältömarkkinointi on erityisen paljon viestintätaitoja vaativaa markkinointia. Kun haluat sisältösi myyvän, tarvitset myös copywritingin osaamista.

  • Esimerkki: Yrityksesi myy kahvimukeja. Älä myy asiakkaallesi "ratkaisua ongelmaan", koska myyntipuhe tulee sanoittaa ratkaisuna ongelmaan. Myy mieluummin vaikkapa kätevää kahvimukia, jossa kahvi pysyy kuumana mutta sormet eivät pala.

Tyhjän paperin syndroomaa helpottaa tekoälyn käyttö sisällöntuotannossa. Tekoälyn tuotoksia visioimaan, ohjaamaan ja kritisoimaan tarvitaan kuitenkin ihmistä – tekoäly tuppaa suoltamaan sellaista höttöä, jota haluat ehdottomasti välttää sisältömarkkinoinnissasi.

Sisältömarkkinoinnin sisältölajit

Kun teet sisältöjä, mitä aina ensimmäiseksi, mitä haluat sanoa, miksi ja kenelle. Tutki sitten asiakkaasi ostopolkua ja myyntisuppiloa (tulen tähän ihan kohta). Valitse vasta sen jälkeen formaatit, kanavat ja viestinnän tyyli. 

  • Verkkoon ja blogeihin kirjoittaminen on oma taiteenlajinsa. SEO-sisällöntuotanto vaatii hakukoneoptimoinnin osaamisen, johon kuuluu muun muassa avainsanatutkimus ja hakuintention ymmärtäminen. Verkkosivujen sisällöntuotanto pitää osata tehdä rakenteellisesti oikein ja huomioida verkkosivujen sisällön suunnittelu. Liiallinen avainsanojen käyttö voi johtaa epäselvään tai tympeään tekstiin ja kehnoon lukukokemukseen.
  • Painetun median sisällöissä avainsanoja tärkeämpää on rikas kieli ja mielikuvien herättäminen. Kappaleet voivat olla pidempiä ja tyyli kokeilevaa. Silti painetussakin tekstissä rakenne ja viestin selkeys nappaavat tärkeysjärjestyksen ykköspaikan.
  • Some-kanavissa, kuten Instagramissa, toimii kanavaan optimoitu sisältö. Somen algoritmit toimivat entistä enemmän tiedonhaun algoritmeina, kuten Google.
  • Videosisällöntuotanto tarjoaa eniten ilmaisun vapautta. Audiovisuaalisten elementtien avulla videosisällöt voidaan rakentaa kaikkein parhaiten tunteisiin vetoaviksi. Tarinankerronta rakastaa videoformaattia.

Vaikka eri sisällöntuotannon lajit eroavat toisistaan, kaikissa olennaista on viesti: tavoittaako viestisi oikean yleisön? Voit kirjoittaa resonoivaa sisältöä vain tuntemalla hyvin lukijasi eli asiakkaasi.

Myyvä sisältö on oma taiteenlajinsa. Vaikka olen itse pitkän linjan ammattilainen niin viestinnässä kuin markkinoinnissa, meni pitkään ennen kuin ymmärsin mistä sisältömarkkinoinnissa oikeasti on kyse

Sisältömarkkinointi vs. sisältöstrategia

Sisältöstrategia on suunnitelma, joka kattaa kaiken sen, mitä yrityksesi luo, julkaisee ja jakaa (pääasiassa) verkkosivustoillaan ja sosiaalisen median kanavissaan sekä tapauksesta riippuen erilaisissa offline-yhteyksissä (josta sisältö saattaa päätyä digitaalisille alustoille). Siihen kuuluvat sisällöntuotantoprosessi, sisältöjen hallinta ja jakelu, sekä tavoitteiden asettaminen ja analysointi.

Sisältöstrategia ohjaa koko sisältömarkkinointia.

Hyvä sisältöstrategia perustuu yrityksesi tavoitteisiin sekä kohderyhmäsi tarpeisiin ja mieltymyksiin, ja se auttaa yritystäsi erottumaan kilpailijoista. Sisältöstrategian tarkoituksena on varmistaa, että yrityksesi sisällöt ovat johdonmukaisia, merkityksellisiä ja vaikuttavia.

Sisältöstrategia on suunnitelma siitä, miksi ja miten käytät sisältöjä asiakkaiden houkuttelemiseksi ja myynnin kasvattamiseksi. 

Sisältöstrategia vastaa kysymyksiin:

  • miksi yrityksesi pitäisi tuottaa sisältöä,
  • kenelle sisältösi on suunnattu ja
  • miten sisältöä pitäisi tuottaa ja jakaa.

Sisältöstrategia kertoo tavoitteesi ja keinot tavoitteidesi saavuttamiseksi – miten sisällöt auttavat saavuttamaan liiketoimintasi tavoitteet. 

Lue kaikki sisältöstrategiasta: Mikä on sisältöstrategia ja miksi tarvitset sen jo tänään?

Sisältömarkkinointi vs. hakukoneoptimointi

Digitaalinen sisältömarkkinointi on suurelta osin hakukoneoptimointia eli SEO-sisällöntuotantoa. Ja hakukoneoptimointi on pääasiassa sisältömarkkinointia. Kokonaisvaltaisen SEO-optimoinnin hyödyt saavutat myös sisältömarkkinoinnilla, joka keskittyy blogiteksteihin ja verkkosivujen sisältöihin.

Sisältömarkkinointi hakukoneoptimointi

Kuva: Sisältömarkkinointi ja hakukoneoptimointi ovat osin päällekkäisiä - SEO-sisällöntuotanto on iso osa molempia.

 

Sisältöstrategiassa iso lohko pitää aina varata SEO-strategialle. Se on suunnitelma valittujen avainsanojen ympärille tuotettavasta sisällöstä, jotta verkkosivujen sijoitus hakukoneissa nousee mahdollisimman tehokkaasti.

Koukuttava sisältökokemus verkkosivuillasi on ensiarvoisen tärkeä, sillä se houkuttelee potentiaalisen asiakkaasi viipymään sivuilla pidempään ja tulemaan uudelleen. Tämä käyttökokemus on vahvasti yhteydessä konversioon ja asiakasuskollisuuteen - siihen että saat sisällöilläsi myyntiä ja pysyviä asiakkaita

Jotta sisältömarkkinoinnin ROI olisi hyvä, pelkkä verkkosivuliikenne ei riitä. Sisältömarkkinoinnissa olennaista on hankkia liidejä ja konversioita, yhteydenottoja ja myyntiä. Tähän pääset myyvällä copywritingilla ja ostopolkujen suunnittelulla. Myyntisuppiloon päästään seuraavaksi.

Lue myös: Hakukoneoptimointi - mistä on oikeasti kyse?

Sisältömarkkinointi, ostopolku ja myyntisuppilo

Markkinointiguru Seth Godin sen sanoi: “Markkinointi ei ole pelkkää huomiota – se on luottamuksen rakentamista." Tämä on sisältömarkkinoinnin ydin. Jokainen blogiteksti, sähköpostiviesti ja käytännön vinkki on pieni luottamuslupaus, joka kasvattaa asiakkaan varmuutta siitä, että yrityksesi on hänen ongelmiensa ratkaisu.

Kun on aika ostaa, olet päivänselvä valinta.

Push-markkinointi on tiensä päässä. Sisältömarkkinointi ei tyrkytä – se houkuttelee ja ohjaa. Se on matka, jossa yrityksesi muuttuu hienovaraisesti asiakkaasi ongelmien ratkaisijaksi.

Sisältömarkkinointi on kuin aarrekartta: asiakas ei tiedä etukäteen, että hän on matkalla kohti ostoa, mutta jokainen sisältö on uusi vihje. Ja jokainen uusi vihje johdattaa häntä lähemmäksi aarretta.

Myyntisuppilo kuvaa asiakkaasi ostoprosessia suoraviivaisesti tiedostamisesta ostamiseen. Oikeasti ostopolku ja ostoprosessi näyttää enemmän räjähtäneeltä lankakerältä. Mutta myyntisuppilosta saat idean, mitä asiakkaasi useimmiten ajattelee ja millaisia sisältöjä kannattaa laskea vesille.

 

Sisältömarkkinointi ja myyntisuppilo

Kuva: Myyntisuppilo ja asiakkaan ostopolku sisältömarkkinoinnissa.

 

Voit ajatella, että alkuvaiheessa asiakkaasi ei vielä edes tiedä, että hänellä on ongelma, tai ainakaan hän ei osaa sanoa tarkasti, mikä tai millainen ongelma on. Kun luot sisältöjä (usein blogitekstejä) alasi yleisistä aiheista ja johdatat asiakkaasi sisältösi ääreen, hän saa ahaa-elämyksen: minulla on ongelma. Tästä alkaa matka syvemmälle myyntisuppilossa.

Kuten huomaat, eri vaiheissa tarvitaan erilaisia sisältöjä. Kaikkia näitä tarvitaan, jotta pitäisit asiakkaasi ostopolulla, ja oman yrityksesi vaihtoehtona. Omien kokemuksieni mukaan usein juuri ostopolku on hankala ymmärtää yrityksissä. 

Monissa yrityksissä tehdään sisältöjä vain myyntisuppilon pohjalle. Eli kirjoitetaan omista tuotteista. Lopputulos: asiakkaasi ei ikinä löydä luoksesi, vaan kilpailijasi luokse.

Miten saat sisältömarkkinoinnilla asiakkaita ja myyntiä?

1. Asiakkaasi löytää sisällön eli houkuttelevan langanpään  

Asiakkaallasi on ongelma ja hän googlaa "miten saada sisältömarkkinoinnilla asiakkaita ja myyntiä". Olet kirjoittanut laajan blogikirjoituksen aiheesta "sisältömarkkinointi", jossa vastaat yleisimmin esitettyihin kysymyksiin sisältömarkkinoinnista. Asiakkaasi löytää blogijuttusi ja lukee kiinnostuneena, koska sisältö puhuu suoraan hänen tarpeistaan

2. Klikkaus johtaa liidimagneettiin – “vastustamaton tarjous”

Juuri kun asiakkaasi ajattelee, että hän on oppinut jotain, blogitekstin lopussa väijyy täydellinen tarjous: “Lataa maksuton opas: 10 tapaa parantaa sisältömarkkinointia.”  

Ihmisen tiedontarve on kyltymätön ja haluamme löytää (ilmaiseksi) aarrearkun sateenkaaren toisesta päästä. "Lataa nyt" -napin painaminen on sitä paitsi paljon helpompaa kuin "Anna meille yhteystietosi jotta myyjämme voi soittaa sinulle" -napin painaminen.

3. Sähköpostiosoite kerätty – sinulla on liidi

Asiakas on nyt sähköpostilistallasi, mutta peli ei ole vielä voitettu. Tässä vaiheessa sinun pitää lämmitellä häntä tarkasti suunnitellulla sähköpostimarkkinoinnilla.  

Sähköpostisarja näyttää suurin piirtein tältä:

  • Tervetuloa-viesti: “Hei, mahtavaa että latasit oppaamme! Tässä muutama vinkki, joiden avulla pääset heti alkuun.”  
  • Arvoa antava viesti: “Tiesitkö, että 70 % verkkosivuista menettää asiakkaat ensimmäisen 10 sekunnin aikana? Lue 5 tapaa estää tämä.”  
  • Luottamusta rakentava viesti: “Näin asiakas X lisäsi verkkosivujensa myyntiä 45 % meidän avullamme.”  
  • Tarjous: “Haluatko saman tuloksen? Varaa maksuton konsultaatio.”  

Oikeasti sähköpostien sisällöt ovat pidempiä ja täynnä taitavaa copywritingia.

4. Ostopäätös

Tässä vaiheessa asiakkaasi on saanut riittävästi arvoa ja vakuutusta siitä, että olet oikea valinta muuttamaan hänen elämänsä. Asiakkaasi on valmis siirtymään seuraavaan vaiheeseen – yhteydenottoon, ostopäätökseen tai yhteistyön aloittamiseen. Tämä tarkoittaa siis myyntiä ja kassakoneen kilinää.

5. Tyytyväinen asiakas 

Asiakkaasta on tullut tyytyväinen ostaja, mutta peli ei pääty tähän. Sisältömarkkinointi jatkuu ja asiakassuhteen hoitaminen alkaa. Voit lähettää:  

  • Säännöllisiä uutiskirjeitä: Uusia vinkkejä ja ideoita (lisää myyntiä)
  • Eksklusiivisia tarjouksia: Kiitokseksi uskollisuudesta (lisää myyntiä)
  • Käyttövinkkejä ja opastusta: Lisää arvoa hänen käyttökokemukseensa (ja ehkä lisää myyntiä ohessa).

Yhteenveto 

Sisältömarkkinoinnin avulla voit tarjota hyödyllistä tietoa ja viihdettä asiakkaillesi. Tai sitten voit hankkia asiakkaita ja tehdä kauppaa

Sisältömarkkinointi on juuri se markkinointikeino, joka tahkoo myyntiä verkossa 24/7.

Jos omat resurssisi eivät riitä myyvän sisältömarkkinoinnin tekemiseen, ammattilaisen palkkaaminen on hyvä ratkaisu. Myyvä sisältö maksaa itsensä takaisin.

Jos haluat onnistua sisältömarkkinoinnissa, ota haltuun 4 tärkeintä:

  • Panosta siihen, että tunnet oikeasti yleisösi etkä vain arvaa. Tee ostopersoonat.
  • Investoi perusteelliseen sisältöstrategiaan.
  • Jos et ole kynämestari, palkkaa copywriter.
  • Kehitä sisältömarkkinointiasi jatkuvasti datan perusteella.

Haluatko vihdoin kestävää kasvua sekä asiakkaita ja myyntiä sisältömarkkinoinnilla? Ota yhteyttä. Kartoitamme tilanteesi ilmaiseksi.

***

ÁJAR on etevä digitoimisto ja mainio markkinointitoimisto Helsingistä – olemme markkinoinnin kumppani laadukkaille brändeille ja kasvuhakuisille yrityksille ympäri Suomen. Ydinosaamistamme on strateginen sisältömarkkinointi ja tuloksia takova SEO-sisällöntuotanto.

Meidän puoleemme tyypillisesti käännytään silloin, kun halutaan näkemystä ja viimein niitä kaivattuja tuloksia.


sisältömarkkinointi, hakukoneoptimointi, sisältöstrategia, sisällöntuotanto, copywriting
Piditkö lukemastasi? Laita hyvä kiertämään!
Aino

AINO on digin, viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen sekä ÁJAR Creative Digitalin luotsi. Digi- ja sisältömuotoilija, suhtautuu intohimoisesti selkeyteen ja käytettävyyteen. Auttaa sinua matkallasi kohti merkityksellistä brändiä, tehokkaita sisältöjä, elämyksellisiä verkkopalveluita ja aidosti parempaa bisnestä.

VARAA TAPAAMINEN