MIKSI AUDITOINTI KANNATTAA?
- Verkkosivustosi ensivaikutelma yleensä ratkaisee, haluaako kävijä tutustua sisältöihisi ja palveluihisi vai ei. Auditointi paljastaa tärkeimmät kehittämiskohteet, joilla parannat sivustoasi.
- Oikeanlaiset sisällöt tuovat luoksesi juuri niitä asiakkaita, keitä haluat tavoittaa, ja saavat heidät viettämään sivustollasi enemmän aikaa. Analyysi kertoo, ovatko sisältösi houkuttelevia ja ymmärrettäviä.
- Kun sivustolla vierailijan on helppo edetä ja sisältö vastaa hänen tarpeeseensa, konversioprosentti kasvaa. Tehokkaat ostopolut tuovat enemmän myyntiä, tarjouspyyntöjä tai yhteydenottoja. Ostopolkuanalyysi tuottaa suositukset myynnin esteiden poistamiseen.
- Kilpaillussa markkinassa on tärkeää erottua edukseen. Tutkimuksemme selvittää, mitä osa-alueita parantamalla menestyt kilpailijaasi nähden.
- Toimiva sivusto ja laadukas sisältö vaikuttavat myös parempaan sijoittumiseen hakukoneiden tulossivuilla.
- Hyvä käyttökokemus ja kohderyhmää puhutteleva sisältö parantaa merkittävästi brändikokemusta sekä asiakaskokemusta. Hyvä asiakaskokemus johtaa parhaimmillaan pitkäaikaisiin asiakkaisiin, jotka mielellään suosittelevat tuotetta, palvelua tai yritystä myös muille.
Digimarkkinoinnin kokonaisuus
Sisältömarkkinointi ja ostopolku (RACE-malli) digimarkkinoinnissa
Sisältömarkkinointi on dynaamista, liiketoiminnan tavoitteisiin ja kohderyhmän tarpeisiin perustuvaa ja iso osa koko yrityksen digimarkkinointia. Sen keskeiset elementit ovat verkkosivut ja niiden konversio-optimointi, sisällöntuotanto ja hakukoneoptimointi.
MITÄ TEEMME JA MITÄ SAAT AUDITOINNISTAMME
- Brändi- ja sisältöanalyysi: Tutkimme sisältömarkkinoinnin kokonaisuuden ja teemme sisällöillesi tekstianalyysin. Analysoimme arvolupauksen (USP) selkeyden ja erottuvuuden sekä viestinnän onnistumisen.
- UX-analyysi: Käymme läpi sivustosi tärkeimmät sivut ja tutkimme verkkosivujen käyttökokemuksen, toimivuuden sekä myynnin esteet.
- Ostopolkuanalyysi: Käymme läpi sivustosi ostopolut sekä sisältömarkkinoinnin ostopolkujen näkökulmasta. Tutkimme, millä toimenpiteillä konversiota voidaan parantaa.
- Kilpailija-analyysi: Vertaamme sivustoasi kilpailijan verkkosivuihin ja kerromme, miten menestyt suhteessa kilpailijaasi sekä mitä voisit tehdä paremmin.
- Kerromme tulokset ymmärrettävästi ja saat tulokset sekä toimenpide-ehdotukset myös selkeänä kirjallisena raporttina.
Hyödyt auditoinnista
- Auditointimme on suunniteltu laittamaan verkkosivustosi ja sisältömarkkinoinnin kriittiset pisteet (ns. quick wins) kuntoon, millä saavutat nopeasti tuloksia.
- Hyvin konvertoivat verkkosivut tuottavat enemmän liidejä, tarjouspyyntöjä, yhteydenottoja ja myyntiä.
- Kilpaillussa markkinassa pystyt kehittämään verkkosivuasi ja sisältöjäsi kilpailijaasi myyvemmiksi.
- Hyvä verkkosivuston ensivaikutelma sekä miellyttävä käyttökokemus ja kohderyhmää puhutteleva sisältö vahvistaa brändiäsi ja parantaa asiakaskokemusta.
- Saat selkeät ja konkreettiset toimenpidesuositukset. Voit itse alkaa tehdä parannuksia heti, ja olemme tarvittaessa tukenasi myös kehittämisessä.