Avainsanatutkimus

Perusteellinen ja strateginen avainsanatutkimus hakukoneoptimointia varten vain 2 viikossa asiantuntijan tekemänä

Jotta hakukoneoptimointi tuottaisi tulosta, tarvitset pohjaksi strategisesti tehdyn avainsana-analyysin. Asiantuntijamme tekemä tutkimus toimii onnistuneen hakukoneoptimoinnin perustana ja kattaa syvällisesti kaikki kolme tutkimusaluetta.

 

LUE LISÄÄ      OTA YHTEYTTÄ

MIKSI TEHDÄ AVAINSANATUTKIMUS?

  • Avainsana-analyysi on olennainen osa tuloksellista hakukoneoptimointia ja sisältömarkkinointia
  • Avainsanatutkimus paljastaa, millä hakusanoilla tuotteitasi ja palveluitasi etsitään Googlesta tai muista hakukoneista.
  • Analyysin avulla voit tuottaa hyvin kohdennettua markkinointia, joka tuo oikeanlaista liikennettä verkkosivuillesi. Oikeanlainen liikenne konvertoi paremmin asiakkaita eli tuo myyntiä.
  • Hakusanatutkimus pitää tehdä ennen hakukoneoptimoinnin aloittamista. Osa kk-sopimuksilla tehtävistä SEO-palveluista sisältää vain kevyttä avainsanatutkimusta, joka ei ole perusteellista eikä strategista. Vain kevyeen analyysiin perustuva SEO saattaa johtaa tehottoman tai väärin kohdennetun hakukoneoptimoinnin tekemiseen.
  • Markkinat ovat usein dynaamisia, joten avainsanatutkimusta tulisi tehdä usein.
  • Käytännön kokemus hakukoneoptimoinnista on osoittanut meille, että useimmiten parhaisiin tuloksiin päästään yhdistämällä ennen hakukoneoptimoinnin aloittamista tehtävä perusteellinen avainsanatutkimus dynaamiseen avainsanatutkimukseen jatkuvan hakukoneoptimoinnin yhteydessä. Sen lisäksi kannattaa tehdä perusteellinen ja strateginen avainsana-analyysi muutaman vuoden välein.

OTA YHTEYTTÄ

MITÄ TEEMME JA MITÄ SAAT AVAINSANA­TUTKIMUKSESTAMME

  1. Etsimme yrityksellesi relevantit hakusanat mahdollisimman laajasti useita työkaluja käyttäen.
  2. Analysoimme löydetyt avainsanat ja luokittelemme ne kategorioittain tärkeysjärjestykseen niin liiketoimintatavoitteiden kuin hakukoneeseen liittyvien mittareiden avulla.
  3. Teemme kilpailija-analyysin ja katsomme miten kilpailijasi sijoittuu hakukoneissa eri avainsanoilla, ja arvioimme eri hakutermien vaikeutta ja helppoutta hakutuloksissa sijoittumisen kannalta. 
  4. Tutkimme käyttäjien ja potentiaalisten asiakkaidesi hakukäyttäytymistä ja tunnistamme kaikkein tärkeimmät hakusanat. Hakuintention perusteella pystyt luomaan sisältöä, jota asiakkaasi etsii.
  5. Kerromme tulokset taatusti ymmärrettävästi ja saat tulokset sekä toimenpide-ehdotukset selkeänä kirjallisena raporttina. Perusteellisen ja strategisen avainsanatutkimuksemme perusteella hakukoneoptimointisi lähtee oikeaan ja tulokselliseen suuntaan.

Avainsanatutkimuksen hyödyt

  • Hakukoneoptimointi on investointi - perusteellinen avainsanatutkimus varmistaa, että teet SEOa oikein ja tuloksellisesti.
  • Kilpailija-analyysin ansiosta et vahingossa keskity vain suosituimpiin hakutermeihin, joilla sijoittuminen hakutuloksissa on vaikeampaa.
  • Hakusanatutkimuksen ansiosta ymmärrät paremmin omaa markkinaasi ja asiakkaitasi, ja voit hyödyntää tietoa laajemminkin.
  • Strateginen avainsana-analyysi antaa työkaluja sisältömarkkinoinnin kohdentamiseen myös uusiin kategorioihin tai markkinoihin.
  • Takaamme, että esitämme tulokset selkeästi ja kehitystoimenpiteet ovat konkreettisia. Voit heti alkaa tehdä itse hakukoneoptimointia tuloksien perusteella, jos SEO-sisällöntuotanto on riittävän tuttua.

 

OTA YHTEYTTTÄ

AVAINSANATUTKIMUS - MIKÄ SE ON JA MITEN SE TEHDÄÄN

MIKSI VALITA MEIDÄT?

Avainsanatutkimuksen tekeminen vaatii laajaa osaamista

Avainsanatutkimus hakukoneoptimointi

Yleinen virhekäsitys on, että avainsana-analyysi olisi vain tekninen tutkimus. Totuus on kuitenkin se, että avainsanatutkimus on oikein tehtynä pääasiassa käyttäjäymmärrykseen perustuva strateginen tutkimus.

Avainsanatutkimuksen asiantuntijuus:

  • Informaatiotiede, semantiikka, kontekstin ymmärrys ja erinomainen kielen taito
  • Tiedonhaun ymmärrys, hakukoneymmärrys, UX
  • Strateginen markkinointi, brändiosaaminen ja toimialaymmärrys
  • Digitaalisen markkinoinnin laaja osaaminen

Ohjelmisto-osaaminen:

  • Perusanalyysin voi tehdä ilmaisilla ohjelmistoilla, mutta ilmaisella ohjelmistolla ei pysty tekemään kaikkia strategisia toimenpiteitä - meillä on käytössämme parhaat ohjelmistot.
  • Meillä avainsana-analyysi ei tarkoita sitä, että ohjelmisto raksuttaa muutaman minuutin, vaan tulkitsemme syvällisesti dataa ja teemme strategisia valintoja liiketoimintasi tueksi.

OTA YHTEYTTÄ

AVAINSANATUTKIMUKSEN TEKIJÄ

Terve! Vastaan meillä avainsana-analyyseista. Saat meiltä pätevän avainsanatutkimuksen ja neuvon, miten hyödynnät hakutermejä tuloksellisesti.

Aino Parikka

  • KTM (markkinointi, johtaminen, digitaalinen markkinointi, brändikokemus)
  • YTM (informaatiotiede, viestintä, interaktiivinen media, UI/UX, digipalvelujen kehittäminen)
  • KTT-väitöskirjatutkija (asiakaskokemuksen johtaminen, edistyneet kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät)
  • Runsaista titteleistä huolimatta erittäin ratkaisukeskeinen hands-on tekijä sekä lähes kenen tahansa markkinointipäällikön tai viestintäpäällikön salainen ase.

 

  • Digi- ja sisältömuotoilija
  • SEO/UX-spesialisti
  • 15+ vuoden laajalla kokemuksella

 

OTA YHTEYTTÄ

SEO-asiantuntija, digitoimisto Helsinki

PERUSTEELLINEN JA STRATEGINEN AVAINSANATUTKIMUS

AMMATTILAISEN TEKEMÄ TÄYDELLINEN AVAINSANATUTKIMUS TULOKSELLISTA HAKUKONEOPTIMOINTIA VARTEN

1500 €  (alkaen* + alv)

Uskallamme luvata 100% tyytyväisyystakuun: jos koet ettet saanut hyötyä palvelustamme, palautamme rahasi.

*Yrityksen ja verkkosivuston koko, toimialan laajuus sekä tuotteiden / palvelujen määrä vaikuttavat tutkimuksen vaatimaan aikaan.

 

OTA YHTEYTTÄ

Avainsanatutkimus - Sisältö

Tutkimuksen toimenpiteet

  • Etsimme tehokkaasti suuren määrän mahdollisia avainsanoja yrityksellesi.
  • Analysoimme hakutarkoituksen avainsanojen takana (miksi tiettyä hakusanaa haetaan Googlesta)
  • Tunnistamme, mitä tärkeitä hakutermejä et ole vielä hyödyntänyt, tai missä et sijoitu hakutuloksissa.
  • Lajittelemme avainsanat kategorioittain ja järjestämme ne tärkeysjärjestykseen.
  • Teemme kilpailija-analyysin ja katsomme, millä hakutermeillä kilpailijasi sijoittuu paremmin.
  • Tunnistamme strategisesti potentiaalisia uusia avainsanoja, joilla voit laajentaa sisältömarkkinointiasi uusille alueille.

Tutkimuksen tulokset

  • Kaikki tärkeimmät yrityksellesi relevantit avainsanat löytyvät tutkimuksen avulla.
  • Pystyt kohdentamaan sisältömarkkinointia tehokkaasti oikealle asiakasryhmälle. 
  • Voit parantaa sijoitusta hakutulossivuilla luomalla sisältöä aiemmin puuttuville hakusanoille.
  • Analyysin perusteella tiedät, mitkä ovat tärkeimmät avainsanat, jotka tuovat eniten liikennettä verkkosivuillesi.
  • Kilpailija-analyysi paljastaa, millä sisällöillä pystyt helpoiten ohittamaan kilpailijasi Googlen hakutulossivulla.
  • Strateginen analyysi antaa arvokasta tietoa asiakkaistasi ja markkinastasi sekä potentiaalisista suunnista laajentaa ja kehittää jopa tuotteitasi ja palveluitasi.

OTA YHTEYTTÄ!

Analysoimme perusteellisesti tärkeimmät ja strategiset avainsanat yrityksellesi, jonka avulla kasvatat liikennettä verkkosivuillesi ja parannat sisältömarkkinoinnin tuloksia.

1. Lähetä meille viesti tällä lomakkeella. Tämä ei vielä sido sinua mihinkään. Olemme sinuun yhteydessä viimeistään kahden arkipäivän kuluessa.

2. Asiantuntijamme tekee avainsanatutkimuksen tilauksesta laskien kahden viikon aikana, jonka jälkeen saat selkeän kirjallisen tutkimusraportin sähköpostitse. 

3. Tutkimuksen jälkeen asiantuntijamme käy avainsana-analyysin läpi kanssasi 1-2 tunnin etätapaamisessa sinulle sopivana aikana.