MIKSI TEHDÄ AVAINSANATUTKIMUS?
- Avainsana-analyysi on olennainen osa tuloksellista hakukoneoptimointia ja sisältömarkkinointia.
- Avainsanatutkimus paljastaa, millä hakusanoilla tuotteitasi ja palveluitasi etsitään Googlesta tai muista hakukoneista.
- Analyysin avulla voit tuottaa hyvin kohdennettua markkinointia, joka tuo oikeanlaista liikennettä verkkosivuillesi. Oikeanlainen liikenne konvertoi paremmin asiakkaita eli tuo myyntiä.
- Hakusanatutkimus pitää tehdä ennen hakukoneoptimoinnin aloittamista. Osa kk-sopimuksilla tehtävistä SEO-palveluista sisältää vain kevyttä avainsanatutkimusta, joka ei ole perusteellista eikä strategista. Vain kevyeen analyysiin perustuva SEO saattaa johtaa tehottoman tai väärin kohdennetun hakukoneoptimoinnin tekemiseen.
- Markkinat ovat usein dynaamisia, joten avainsanatutkimusta tulisi tehdä usein.
- Käytännön kokemus hakukoneoptimoinnista on osoittanut meille, että useimmiten parhaisiin tuloksiin päästään yhdistämällä ennen hakukoneoptimoinnin aloittamista tehtävä perusteellinen avainsanatutkimus dynaamiseen avainsanatutkimukseen jatkuvan hakukoneoptimoinnin yhteydessä. Sen lisäksi kannattaa tehdä perusteellinen ja strateginen avainsana-analyysi muutaman vuoden välein.
MITÄ TEEMME JA MITÄ SAAT AVAINSANATUTKIMUKSESTAMME
- Etsimme yrityksellesi relevantit hakusanat mahdollisimman laajasti useita työkaluja käyttäen.
- Analysoimme löydetyt avainsanat ja luokittelemme ne kategorioittain tärkeysjärjestykseen niin liiketoimintatavoitteiden kuin hakukoneeseen liittyvien mittareiden avulla.
- Teemme kilpailija-analyysin ja katsomme miten kilpailijasi sijoittuu hakukoneissa eri avainsanoilla, ja arvioimme eri hakutermien vaikeutta ja helppoutta hakutuloksissa sijoittumisen kannalta.
- Tutkimme käyttäjien ja potentiaalisten asiakkaidesi hakukäyttäytymistä ja tunnistamme kaikkein tärkeimmät hakusanat. Hakuintention perusteella pystyt luomaan sisältöä, jota asiakkaasi etsii.
- Kerromme tulokset taatusti ymmärrettävästi ja saat tulokset sekä toimenpide-ehdotukset selkeänä kirjallisena raporttina. Perusteellisen ja strategisen avainsanatutkimuksemme perusteella hakukoneoptimointisi lähtee oikeaan ja tulokselliseen suuntaan.
Avainsanatutkimuksen hyödyt
- Hakukoneoptimointi on investointi - perusteellinen avainsanatutkimus varmistaa, että teet SEOa oikein ja tuloksellisesti.
- Kilpailija-analyysin ansiosta et vahingossa keskity vain suosituimpiin hakutermeihin, joilla sijoittuminen hakutuloksissa on vaikeampaa.
- Hakusanatutkimuksen ansiosta ymmärrät paremmin omaa markkinaasi ja asiakkaitasi, ja voit hyödyntää tietoa laajemminkin.
- Strateginen avainsana-analyysi antaa työkaluja sisältömarkkinoinnin kohdentamiseen myös uusiin kategorioihin tai markkinoihin.
- Takaamme, että esitämme tulokset selkeästi ja kehitystoimenpiteet ovat konkreettisia. Voit heti alkaa tehdä itse hakukoneoptimointia tuloksien perusteella, jos SEO-sisällöntuotanto on riittävän tuttua.